Talenty w naszej organizacji – jak znaleźć pracownika?

Jedną z największych bolączek współczesnych przedsiębiorców jest znalezienie odpowiedniej kadry do pracy.

Dlatego absolutnie nie dziwi mnie fakt, iż zwracacie się do mnie o pomoc przy znalezieniu wykwalifikowanych pracowników.

Dlatego dzisiaj postanowiłam rozprawić się z odwiecznym pytaniem:

Jak pozyskać pracownika?

1. Zadbaj, aby Twoje oferta pracy była widoczna.

Przede wszystkim musicie zadbać o komunikację. Pamiętajcie, że w obecnych czasach najczęściej, to Wy szukacie pracownika o określonych talentach, a nie pracownik pracy. Dlatego Waszym zadaniem jest dopilnowanie, aby informacja o zwolnionym etacie dotarła do jak największej ilości osób.

2. Przyciągnij uwagę kandydatów.

Jeśli chcecie przyciągnąć do siebie interesujące osoby, to postarajcie się stworzyć równie insertującą ofertę pracy. Zastanówcie się, co możecie zaoferować przyszłemu pracownikowi oraz dlaczego warto pracować w Waszym zespole. Pamiętajcie, że to Wy tworzycie ścieżki rozwoju dla swoich pracowników, jeśli tego nie zrobicie musicie liczyć się z faktem, iż Wasi pracownicy będą wybierać inną firmę lub szybko będą zmieniać pracę na inną.

3. Zastanów się kogo szukasz. Zracjonalizuj swoją ofertę.

Przy tworzeniu ofert pracy niezwykle ważne jest sprecyzowanie REALNYCH umiejętności, jakich poszukujcie wśród przyszłych pracowników. Dla przykładu, w zawodzie animatora najważniejsze są otwartość, kreatywność i chęć pracy z drugim człowiekiem. Natomiast całej reszty można się spokojnie nauczyć.

4. Postaw na szczerość.

W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej zadbaj o przekazanie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących danego stanowiska pracy. Dzięki temu unikniesz sytuacji w trakcie której ktoś zrezygnuje z pracy, ponieważ „nie tego się spodziewał”.

5. A kto to jest animator?

Praca animatora nadal budzi wiele pytań i wątpliwości. Większość osób kojarzy ten zawód z animatorami pracującymi w zagranicznych kurortach, albo z Panią od malowania buzi. Mało kto zdaje sobie sprawę, że animatorzy nie tylko pracują podczas różnorodnych eventów, ale również stoją za organizacją danego wydarzenia. Twoim zadaniem jest przedstawienie przyszłemu kandydatowi możliwości rozwoju jego umiejętności podczas pracy w Twojej firmie.

6. PERSPEKTYWA I JESZCZE RAZ PERSPEKTYWA!

Prawda jest taka, że większość właścicieli sal zabaw, klubów dziecięcych, przedszkoli, czy żłobków nie inwestuje w szkolenia swoich pracowników. Oczekują, że ich pracownicy będą wykazywać się nieustanną kreatywnością. Zbyt rzadko pracodawcy dbają o rozwój swojej kadry, nie posiadają sprecyzowanego planu szans rozwoju dla swoich pracowników. Większość animatorów i nauczycieli musi dokształcać się sama inwestując własne pieniądze i prywatny czas. To wszystko obniża ich mobilizację oraz zapał do dalszej pracy.

Dobrze zorganizowane szkolenia, to takie które:

– umacniają więź między pracodawcą a pracownikiem;
– wpływają pozytywnie na budowę relacji w zespole;
– motywują do dalszej pracy;
– podnoszą poczucie wartości i pewności siebie;
– wpływają na zwiększenie jakości usługi poprzez odświeżenie programu oraz poprzez świadome działania marketingowe całego zespołu;
– pokazują pracownikom pozytywny stosunek pracodawcy do ich pracy;
– normalizują zakres obowiązków poprzez przeniesienie kosztów dokształcenia kadry na stronę właścicieli.

7. Gdzie szukać pracowników?

Jeśli szukasz do pracy animatorów, to masz ogromne pole wyboru. Powinnaś/powinieneś przede wszystkim skupić się na promowaniu ofert pracy wśród:
– harcerzy;
– licealistów;
– studentów kierunków pedagogicznych, jeśli szukasz animatora zabaw dla dzieci.

Pamiętaj, że internet a przede wszystkim media społecznościowe są obecnie niezwykle skuteczną drogą dotarcia do potencjalnych kandydatów. Na samym Facebooku działa kilkadziesiąt grup zrzeszających studentów, animatorów, nauczycieli, mamy poszukujące pracy w elastycznych godzinach. Pamiętaj jednak, aby przed publikowaniem oferty pracy na forum lub w grupie sprawdzić, czy regulamin danej grupy zezwala na tego typu publikację. Warto również zadbać o jakość swojego posta. Postaw na ciekawą grafikę oraz angażujące treści, które skuszą potencjalnego pracownika do przyjrzenia się bliżej Twojej ofercie.

8. Zacznij działać!

Nie czekaj. Nie poddawaj się i nie rozkładaj rąk z bezsilności. Od Twojego zaangażowania, potencjału, wiary w sukces zależy sukces Twojego zespołu. Twoje zadanie polega na stworzeniu takiego miejsca pracy w którym inni będą chcieli nie tylko pracować, ale również się rozwijać.

9. Czy wiesz czego chcesz?

Przed każdą rekrutacją sam najpierw powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wiesz, kogo szukasz? W tym pomoże Ci stworzenie avatara idealnego pracownika, któremu przypiszesz odpowiednie cechy, talenty i kompetencje zarówno te twarde, jak i miękkie. Dzięki temu lepiej poznasz własne oczekiwania i łatwiej będzie Ci tworzyć spersonalizowaną ofertę pracy, która pomoże Ci przyciągnąć do Twojej organizacji najlepszych kandydatów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *